Fotografie de produs (Fotografia comercială) este unul din genurile fotografice care reproduce – cu acuratețe și în mod atractiv și plăcut privirii – un produs căruia i se face publicitate. Fotografia de produs aduce un plus de valoare unui website sau unei reviste ce conține produse pentru vânzare. Și asta pentru că un fotograf profesionist folosește lumina corectă, fundalul potrivit, știe să utilizeze camera și obiectivele în mod creativ pentru a fotografia produsul respectiv în modul cel mai potrivit pentru vânzare.
Fotografia de produs – și implicit fotograful care o realizează – are ca și provocări:
• reproducerea produsului respectiv fără distorsiuni
• folosirea unghiului de fotografiere potrivit pentru respectivul produs
• folosirea luminii potrivite, ce produce umbre subtile și nu produce reflexii nedorite
• realizarea unui flux de producție foto rapid și eficient (mai ales pentru cantitățile mari de produse).
Există mai multe tipuri de fotografie de produs, iar în cele ce urmează vom enumera doar câteva dintre ele:
Fotografii pe Fundal alb – Este probabil cel mai comun fundal folosit pentru fotografia de produs. Principalul motiv ar fi acela că un produs iasă în evidență pe un fundal alb, culorile și textura acestuia fiind bine puse în valoare prin lumini și umbre.
Fotografii de grup – Folositoare mai ales pentru produsele care se vând la set sau în număr mare. Sau pentru fotografierea diferitelor variante ale aceluiași produs; aceasta poate să ofere clienților opțiuni multiple de alegere a produsului dorit. O grupare de produse poate să fie un mod convingător de a prezenta diferitele parți și unghiuri ale produsului într-o singură imagine.
Fotografia de detalii – Este o fotografie din apropiere ce pune în valoare diferitele detalii ale produsului, textura materialelor, arată calitatea finisajelor. Pentru antichitățile de colecție poate arăta diferitele imperfecțiuni. Sfaturi ptactice si promovarea produselor
Fotografia de produs lifestyle – Produsul este reprezentat în mediul în care este presupus de a fi folosit. Este fotografiat într-un mod artistic pentru a spune povestea despre cum este utilizat produsul în viața reală. Această abordare încurajează clienții să îl cumpere.